perjantai 18. joulukuuta 2009

Koira ongelma.

Olen täysin neuvoton tuon koiran kanssa. Se on yli-vilkas, hieman liian ystävällinen ja kaipaa jatkuvasti huomiota. Nuo ovat jo suuri ongelma, kun en ikinä ole edes ollut koira-ihminen, minulla itselläni on ollut joskus taannoin kaksi rottaa ja nyt kaksi kissaa. Pidän siitä, kun saan piirtää rauhassa, yksin, ja kuunnella musiikkia. Ja en pidä liian ystävällisistä ihmisistä ja sama pätee muihin lajeihin. Kun muutimme kämppiksen kanssa ja sain kaupanpäällisiksi tutustua erääseen kuolakoneeseen olin ensimmäiset viikot, tai kuukauden ihan shokissa. Olin hämmästynyt ja onnellinen, mutta samalla ihan surkeana, koska sain tältä koiralta enemän huomiota, kuin keneltäkään ihmiseltä koko elämäni aikana. Se tykkäsi minusta. Kun tulin koulusta, kun heräsin aamulla, kun tein läksyjä, kun piirtelin, se aina tuijotti minua ja jos se ei saanut välitöntä huomiota, jota yleensä piti jatkaa piteemmänkin aikaan se nosti metakan.
Minä luulin että riittää kun sen muistaa ruokkia ja viedä pihalle. Ei. Tuntui siltä, kuin se seuraisi minua kuin kotka mustilla silmillään ja olisi kokoajan pyytämässä jotain. Koiran oikein hoitaminen on vangitsevaa modernille nyky-naiselle, joka on tottunut kulkemaan omia polkujaan. En ole kenenkään orja, tai palvelija, enkä muuta tapojani radikaalisti tuon tuhoojan takia.
Mutta ei tuo vielä mitään. Melkein kaikista eniten häiritsee sen alentuva käyttäytyminen. Kaikissa koira-ohjelmissa ja koira-kirjoissa pidetään itsestään selvänä, että koira pitää omistajaansa jumalana. Mutta minä en hitto vieköön ole kenenkään jumala! Kun se katsoo alentuvasti ja ulisee, tekisi mieli lukita se pommisuojaan ja heittää se pommisuoja meren syvimpään kohtaan.
Ja kaikista eniten häiritsee se ja mikä olikin viimeinen pisara, joka sai minut kirjoittamaan tänne, on se kun se
HAUKKUU. Kun postinkantaja tulee, kun käytävässä ylipäänsä on ihmisiä, se säikähtää ja yrittää suojella omaa reviiriään nostamalla metakan. Se ärisee ja ulvoo ja haukkuu kahden aikaan illalla ja ainakin miljoona kertaa päivällä. Argh. Olen neuvoton.
Muuten rakastan tätä koiraa, mutta en nyt.
Minulla on tajuton räkätauti ja tuntuu että menee ihan tarpeeksi energiaa tukehtumisen välttämiseen.


-Raven.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

DEAD